Päivystysnumero: 0400 494 431

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee osoitteessa Tokkolantie 3, 16300 Orimattila. Ilmoitamme vedenjakeluun liittyvistä häiriötilanteista ja poikkeavista aukioloajoista verkkosivujemme etusivulla uutiset osiossa.

Alle on listattu keskeisimmät asiakaspalveluun liittyvät toiminnot.

 

Liittymissopimuksen laatiminen

Sopimus tehdään noin kahden viikon kuluessa siitä, kun liittymishakemus ja kaikki siihen kuuluvat liitteet on toimitettu meille. Mikäli kiinteistön rakentamiseen halutaan käyttää rakennusaikaista vettä, on meille toimitettava vähintään liittymishakemus, jonka jälkeen vesi laskutetaan hinnastomme mukaisesti.

 

Omistajanvaihdokset

Omistajanvaihdoksen yhteydessä tarvitsemme uusien omistajien tiedot (nimi, henkilötunnus/y-tunnus,laskutusosoite, puhelinnumero), vaihtoajankohdan mittarinlukeman ja loppulaskun lähetysosoitteen. Vanha omistaja vastaa liittymästä kunnes olemme saaneet uuden omistajan tiedot.

Omistajanvaihdoksen voit ilmoittaa myös sähköisesti.

 

Vuokralainen vesilaskun maksajaksi

Jos vuokralainen halutaan vesilaskun maksajaksi, voimme tehdä käyttösopimuksen vuokralaisen kanssa. Tällöin tarvitsemme mittarinlukeman päivältä, mistä vuokralaisen vastuu alkaa ja kirjallisen suostumuksen kiinteistön omistajalta käyttösopimuksen tekemistä varten. Kirjalliseksi luvaksi käy myös sähköposti, missä on sama teksti kuin lomakkeessa. Kun vuokralaisella on oma käyttösopimus vesilaitoksen kanssa, hän vastaa itse vesi- ja jätevesilaskuistaan.

Omistajan suostumuksen voit antaa myös sähköisesti

 

Mittarilukeman ilmoittaminen

Arviolaskutuksen piirissä olevilta pyydetään vesimittarin lukema kerran vuodessa maalis-huhtikuussa. Mittarinlukeman voi halutessaan ilmoittaa muulloinkin, jos esimerkiksi havaitsee arvioidun lukeman ja todellisen mittarinlukeman eron olevan suuri. Kerran vuodessa laskutettavilta pyydetään mittarinlukema syksyisin. Lisää tietoja mittarienluennasta.

Lisätietoja antaa toimistosihteeri Sanna Ahtiainen puh. 044 781 3579 tai sanna.ahtiainen@orimattila.fi

 

Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariita

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).